tisdag 4 augusti 2009

Life is a rollercoaster...

Idag är det två år sedan Esters föräldrar gifte sig! 
Det firar vi genom att mamma jobbar hela dagen medan pappa sliter de få hårstrån som fortfarande sitter fast i huvudet i frustration över en bäbis som är gourmet och inte äter det som bjuds. Senare ska vi titta på "so you think you can dance" och äta hallonpaj om någon behagar knöla sig bort till affären :(

Appropå det där med gourmet så har Ester verkligen en liten berg och dalbana i humöret nu. Vissa dagar har hon ätit och varit glad, sovit bra och klarat av att ligga och leka medan jag gör mat eller diskar. Andra dagar har varit helt åt skogen... det verkar bli en sådan idag. När man är ensam med en bäbis som är jätte hungrig, jätte trött och vägrar äta det man gjort i ordning så kan man lätt bli lite smått sinnesrubbad efter tre - fyra försök. Speciellt när saker inte finns där de ska (som nappar eller hushållspapper). Men det är klart... det kan inte vara lätt att vänja sig med all ny mat. Kanske bör lagret utökas en aning så att Ester kan vänja sig med en sorts mat innan hon börjar på en annan... Idag var det pasta och grönsakspuré som inte var kul. :(

Annars så går det frammåt med Ester. Hon kan ligga på mage ganska långa stunder utan att gnälla nu, vilket gör det enklare för henne att leka själv så att jag kan diska bl.a. Snart kanske jag t.o.m. kan hinna städa ibland! Men då måste jag nog sluta sitta och blogga eller spela Worms 2 då jag väl får tid. :) Det händer dock enbart då hon sover...och damsugare väcker och skrämmer henne... Det bästa skulle väl vara att städa då Jess är hemma... men det är inge kul. Då vill vi ju umgås en aning och "säla" resten av tiden framför TVn eller nått. Så jag antar att jag får skyllamig själv, vi bor i vad som kan liknas vid en giganstiskt troll-röv (ursäkta språket).

På nätterna och mornarna har Ester börjat prata med sig själv. "bla-ga-da-la" o.s.v... Det är väldigt charmit! ;)

Jag har en del nya djupdyk, men aldrig inspiration att skriva dem då jag väl får tid. Just nu är jag så arg för att maten krånglar för Ester idag så jag orkar inte skriva mer. Tack och god dag.

3 kommentarer:

gammis sa...

Nu har vi köpt mer kyckling till Ester så nu ska hon nog vara glad och bli van vid maten hon får. Jag är inte arg mer :)

mormor sa...

Grattis på bröllopsdagen till mamma och pappa! Ester vänjer sig nog så småningom att äta både det ena och det andra

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. sa...

Jag bidrar gärna med fler bakgrunds-fotografier, vad nu behagas himmels-bilder eller blom-bilder ect.

Kram igen, m.m.