onsdag 12 augusti 2009

Baby sitting extreme

Jajjemän! Idag hände det. Ester tog sats ända nerifrån tårna och sträckte sig upp från liggande ända upp till sittande ställning i barnvagnsinsatsen. Jag hann inte filma det, men jag fick det på kort. :)

Annars har vi varit hos grannarna under eftermiddag och kväll medan Jess jobbat. Det var mysigt att träffa en kompis-bäbis tyckte Ester även om han råkade ha sin sämsta dag någonsin just idag. Ester var som vanligt social av sig och skulle helst nypa den yngre bäbisen lite överallt. Kanske finns det något samband... men antagligen inte eftersom hon aldrig fick nypas speciellt mycket.

Själv sitter jag här och leker med min nya dator! ;) Nu kan man titta på youtube-filmer utan att grafiken fastnar och laggar. Sen kan jag för första gången i mitt liv höjja upp grafiken i spelen till max istället för att ha lägsta grafikbelastning för att kunna spela över huvud taget. Men vid datorn får man bara sitta då Ester sover.

Dagarna rullar på ganska fort nu. Jess har jobbat väldiga mastodontveckor på 63timmar, 54timmar o.s.v... men nu har det lugnat ner sig lite igen och vi får se henne hemma i mellanåt. Det är skönt på så många vis, för det har faktiskt blivit lite enformigt och ensamt här hemma tycker vi - pappa och Ester. Pappa fick också möjlighet att jobba en dag nyligen, träningsvärken sitter fortfarande i en aning fem dagar efteråt. Patetiskt.

Fläkten i vardagsrummet är en dyrgrip (om nu det är rätt ord att använda). Den gör i alla fall vårt liv bättre här hemma, helt klart. Ester har spanat in lapparna som hänger ner från gitarrhuvudet då fläkten vänder sg mot gitarren och får dem att snurra och svänga med vindpustarna.

Det var väl allt för idag! tjo

2 kommentarer:

littlestaar sa...

Tack Ester, att du och mamma kom och hälsade på oss i måndags, även om vi inte kunde leka så mycket tillsammans... Men snart är också jag med på noterna! :-) Mamma tyckte också det var jätteroligt att ni var här och ser redan fram emot nästa gång vi ses, hoppas det inte dröjer alltför länge! :-)
Kram från Lucas

mormor sa...

även momor tackar för ett litet besök så där i förbifarten.