torsdag 23 februari 2012

Februari special 0, 1, 2, 3 + dagens topp tre citat.


Det var ett tag sedan jag, pappa, skrev ett inlägg. Men idag känns det som det finns så mycket att skriva och visa så jag inte längre kan låta bli.

Ester har börjat tittat på Pippi Långstrump filmerna här hemma. Det dröjde inte länge förrän hon förknippade Pippi med sig själv och pratade som om Ester och Pippi var samma. Ester springer runt och säger att hon är stark och försöker klänga sig upp på räcket som sitter på den nya sängen... "snarare Herr Nilsson, som hon håller på" tänker jag.

Här kommer en Topp tre lista på DAGENS citat:

3. "Kära nån, jag är inte fyrkantig!" (Hon sprang runt och konstaterade exalterat detta faktum, på dagis hade hon ritat en rund gubbe som serverade kakor medan kompisen ritat en fyrkantig gubbe...kan detta ha något samband tro...hmmm).

2. "Du och jag Alfred". Ester klättrar upp i sängen där jag ligger och vilar efter en stund intensiv lek med pussel, teckningar och dragkamp. Hon förklarar vidare att hon är Emil och att jag ska returnera citatet som de gör i filmen... Det var mysigt tyckte vi.

1. "JAG VILL INTE PUZZLA MED EN NAKENFIS HELLER!". Jag hade just kommit ut ur duschen och hade lovat henne att pussla så fort jag var klar... men Ester hade glömt det där med att man måste klä på sig mellan..


Nu blir det lite kaka på kaka här, men jag kan ju inte låta bli. I februari är det ju kutym att ta en bild på Ester med den beigea filten. Därför har jag äran att presentera fyra år med Ester:

0

1

2

3


och nu, en bonus:

Esters citat: "Farmor var en clown, jag var en tiger och du var en bajskorv".

1 kommentar:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. sa...

Axel, det sista kortet är förfärligt fult, på mig i alla fall.
Men det var ju du som var clownen eller var vi det båda två.

Kul hade vi i alla fall, särskilt Ester och jag, på min födelsedag, när vi var själva.

Kram till er, farmor Mita.
(sätt in ett fint kort ochså, som kompensation)