måndag 3 januari 2011

Årskrönika 2010


Så här såg jag ut för ett år sen! Liten och nördig. (Nu är jag stor o cool istället, som ni kommer se längre ner i inlägget!)
Vanliga barn kan kasta boll med hela armen när de är mellan 18-24 månader. Jag kunde det redan i januari förra året, när jag bara var ett år!
Jag fyllde år och hade kalas med kompisar, presenter och tårta.
Jag försökte ställa mig upp men det gick bara halvvägs...
I februari började jag äta själv, då såg det ut så här!
Jag ÄLSKAR mina bollar!
Jag var på 4H i mars. Mysigt och lite läskigt med alla djuren!
I april började jag gunga...
...sortera tvätt...
... och rita!
Sen i maj började jag äntligen gå! Ett litet steg för mig, men tydligen ett stort steg för mamma o pappa.
Jag lekte i lekparken också, alltid med favoritmössan på!
Sen i juni firade jag midsommar, dels hos mammas f.d. grannar...
...och dels i en husvagn med lite familj, släkt o vänner.
Jag hittade mitt fotoalbum och släppte det inte på hela sommaren!
I juli började jag bada. Det var roligt för det mesta, även när läpparna blev blå!
Sen fick jag mitt favorit-djur, Vov-Vov, av faster Malena. I love my dog!
Fotbolls-VM inspirerade...
Jag gick på Skansen och tittade på djuren med mamma, pappa och Faster.
En vecka fick vi låna en stuga och där fanns en kanot som vi åkte i. Vi åkte på vattnet också, men det fanns inga bra bilder därifrån, så ni får hålla till godo med denna.
I augusti sprang jag mitt första lopp, iForm-loppet, med mamma, mormor och moster. Jag vann! Eller nåt.
Sen i början av september väntade jag på mamma när hon sprang Tjejmilen. Jag satt inte så här snällt hela tiden så pappa brukar säga att jag nog också sprang en hel mil den där dagen...
I september läste jag böcker. Precis som resten av året. Jag älskar böcker!
I slutet av september ramlade jag och stukade foten. Då fick jag vara hemma med pappa några dagar och det tog drygt en vecka innan jag började använda foten igen.
I oktober var jag på Fjärilshuset och tittade på... fiskar! Och fjärilar. Mamma, pappa, min äldsta kusin, faster och farbror var med.
I november var jag på H-O-C-K-E-Y med mamma och pappa (och faster Malena som tog bilden).
Jag började mata mina nallar och dockor. Och föräldrar. Det var i december...
...precis som julstöket! Pepparkakor...
...granpyntning...
och tomte! Ja, sen var det nyår också förstås, men det hittade jag inga bilder ifrån... Jag bjuder på en bild där jag är stor och cool vid "min daten" istället:

TACK för det gångna året, jag tycker om alla er läsare! Nu springer vi rakt in i ett nytt år med nya äventyr. Jag är på väg att bli två år och tro mig, det finns en anledning till att vi kallas "Terrible twos" på engelska. Jag har tre favorituttryck: Min; Nej Vill inte. Ska bli spännande att se hur många gånger jag hinner använda dem i år...

3 kommentarer:

Tant J. sa...

Tack för den fina årskrönikan.. ser fram emot detta år...:)

Erika sa...

Oh! I love it!!! Nyårspartyt har jag bilder ifrån!!

Anonym sa...

Oh! I love it! Nyårspartyt har jag bilder ifrån!
Kramar Erika