måndag 7 september 2009

shake it bäby

Pappa är lite sjuk och har inte uppdaterat bloggen på ett tag, men det betyder inte att det inte finns något att skriva!

Ester har sina små favoriter. Leksakerna som är mest fashinerande är den lilla och den stora fotbollen, mr. hippo, den nya kaninen som spelar en melodi och sist men inte minst Pascall, pappegojan... Hon har också en favoritbok som hon fått av morfar och mormor, men det har jag redan skrivit om förut.
Det som jag nyligen lagt märke till är att hon också har en favorit skiva och kanske t.o.m. favorit låtar på den. Det är troligen för att den spelas upp ca. 3 ggr om dagen i hennes rum. En dag då jag varit i köket och fixat lite så satt Ester och guppade fram och tillbaks i takt med musiken då jag kom tillbaka. Hon slutade då låten var klar.

Det här med att barn tycker om att bli vaggade är ju allmänt känt. Det har Ester blivit väldigt medveten om. En kväll då hon hade svårt att sova så la jag mig brevid henne i våran stora säng och vaggade henne en stund. Då jag slutade så fortfatte hon själv irriterat att guppa upp och ner "MER PAPPA! SLUTA INTE ATT VAGGA MIG!" Så det var bara att svälja skrattet och fortsätta...

Det börjar bli dags att barnsäkra den här lägenheten. Ester kravlar runt och plockar saker i golvnivå. DVD-skivorna är i oordning :) som tur är har Jess varit och handlat barnsäkerhetsgrejjer så sent som igår.

Så ännu en natt då Ester inte ville somna själv fast hon var extremt trött. Hon la upp huvudet i min armhåla och försökte peta in sin napp i min mun! Tramspella!

Nu ska jag fortsätta må illa. Ha det!

Inga kommentarer: